Strategisk kommunikation:

Få jeres

gode historier

fortalt til

alle de rigtige målgrupper


Ekspert i strategisk kommunikation, Marianne A O Andersen
  • Pressekontakt: Pressemeddelelser, debatindlæg, kronikker, solo-historier
  • SoMe: Linkedin, Facebook, X
  • Web: Kernefortælling, cases, kundetestemonials, nyheder, events
  • Nyhedsbreve
  • Kursus i effektiv kommunikation, pressekontakt, strategisk Linkedin og præsentationstræning
  • Kort sagt: Effektiv kommunikation, der gør en forskel

Jeres budskaber skal være lige præcis der, hvor jeres målgruppers opmærksomhed befinder sig


Jeg tilbyder hjælp til PR og kommunikation i Danmark og internationalt.


  • Jeg hjælper jer med at mappe og prioritere jeres målgrupper.
  • Jeg finder, formulerer og formidler jeres gode historier, som bærer budskaberne ud i verden.
  • Jeg sikrer, at historierne kommer ud på de rigtige platforme som fx i  pressen, på sociale medier som Linkedin og i nyhedsbreve.


"Vores nye kunde havde hørt om os i medierne"

Jeg ved lige præcis, hvordan historier skal vinkles og fortælles for at få størst mulig positiv opmærksomhed i fx pressen. I min værktøjskasse finder du ikke kun reel erfaring fra danske medieredaktioner, erfaring fra landets største og mest specialiserede PR-bureauer og erfaring fra min tid på store og små virksomheder. Jeg er - ud over journalist - cand.mag. i dramaturgi (teatervidenskab). Derfor er jeg god til at hjælpe med at fortælle jeres historier, hvad end det er cases, produktnyheder, debatindlæg eller kronikker.


Mine gode resultater bygger på en solid viden om den gode fortællings opbygning og indhold. Det bruger jeg hver gang, jeg formidler en historie i en pressemeddelelse, et nyhedsbrev eller en SoMe-post.


Det handler ikke om at ændre på fakta. Det handler om at præsentere fakta optimalt.  Det giver bonus: Masser af positiv omtale, sendetid og respons. Igen og igen får jeg at vide af mine kunder, at "vores nye kunde fra Holland/Hirtshals/Ho Chi Minh City fortæller, at de har hørt om os i medierne." Eller at "vores gamle kunde kom tilbage, da de havde set os på TV."


Jo mere nørdet, jo bedre

Jeg er god til at "oversætte" højt specialiserede fagfolks viden, så alle vi andre forstår, hvad de taler om. Derfor formidler jeg især historier om komplicerede områder. Det er fx teknologi, bæredygtighed, byggeri, fødevarer, forskning, miljø og CSR (corporate social responsibility). Mit hovedfokus er på virksomheder, hvis teknologi eller services støtter den grønne udvikling. 


Jeg har tidligere været ansat som bl.a.: 



Mit hjerte ligger hos kunder og organisationer, hvis produkter og aktiviterer bringer os tættere på FN's verdensmål. Det giver mening for mig - og for dem. Klik her for at læse mine kunders vurdering af vores samarbejde.


Ring 61 307 304, hvis du har en virksomhed, en organisation eller en sag, som fortjener at blive mere kendt. 




Venlig hilsen

Marianne A. O. Andersen
Kommunikationsrådgiver, journalist, forfatter & cand. mag.



PS:

Hvorfor står der CSRPR i toppen af siden? Jeg er ved at skifte mit firmanavn fra CSRPR til Marianne Andersen Kommunikation. 


CSR står for corporate social responsibility. PR står for Public Relations. Udtrykket CSR er knopskudt med et mylder af forkortelser som ESG (Environment, Social, Governance), CSDDD/CS3D (Corporate Sustainability Due Diligence Directive), CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) og GRI (Global Reporting Initiative). Klik her for at få endnu flere CSR-forkortelser og gode forklaringer. 


Området omkring PR har også mange navne, fx public affairs, corporate communications, (global) media relations, communications, branding, marketing, content, employee advocacy, pressekontakt og mediekontakt.


Det er lidt kompliceret. For at gøre det hele lidt nemmere - fx at stave til min hjemmeside - vil jeg fremover opkalde firmaet efter mig selv :-).

Det tager bare lidt tid at få det hele rettet til.


Tak for tålmodigheden!


Strategisk kommunikation er også logoer
Strategisk kommunikation er også logoer