Strategisk kommunikation:

Få jeres

gode historier

fortalt til

alle de rigtige målgrupper


  • Presse
  • SoMe
  • Web
  • Nyhedsbreve
  • Direct mails
  • Kort sagt: Strategisk kommunikation
Ekspert i strategisk kommunikation, Marianne A O Andersen

Jeres budskaber skal være lige præcis der, hvor jeres målgruppers opmærksomhed befinder sig

Jeg tilbyder hjælp til PR og kommunikation i Danmark og internationalt.


  • Jeg hjælper jer med at mappe og prioritere jeres målgrupper.
  • Jeg finder, formulerer og formidler jeres gode historier, som bære budskaberne ud.
  • Jeg sikrer, at historierne kommer ud på de rigtige platforme som fx i  pressen, på sociale medier som LinkedIn, i nyhedsbreve og hvor målgruppens opmærksomheds er. 



"Vores nye kunde  kom efter at have hørt om os i medierne"

Jeg ved lige præcis, hvordan historier skal vinkles og fortælles for at få størst mulig positiv opmærksomhed i fx pressen. I min værktøjskasse finder du ikke kun reel erfaring fra danske medieredaktioner, erfaring fra landets største og mest specialiserede PR-bureauer og erfaring fra min tid på store og små virksomheder. Jeg er - ud over journalist - cand.mag. i dramaturgi (teatervidenskab). Derfor er jeg god til at hjælpe med at fortælle jeres historier, hvad end det er cases, produktnyheder, debatindlæg eller kronikker.


Mine gode resultater bygger på en solid viden om den gode fortællings opbygning og indhold. Det bruger jeg hver gang, jeg formidler en historie i en pressemeddelelse, et nyhedsbrev eller en SoMe-post.


Det handler ikke om at ændre på fakta. Det handler om at præsentere fakta optimalt.  Det giver bonus: Masser af positiv omtale, sendetid og respons. Igen og igen får jeg at vide af mine kunder, at "vores nye kunde fra Holland/Hirtshals/Ho Chi Minh City fortæller, at de har hørt om os i medierne." Eller at "vores gamle kunde kom tilbage, da de havde set os på TV."


Jo mere nørdet, jo bedre

Jeg er god til at "oversætte" højt specialiserede fagfolks viden, så alle vi andre forstår, hvad de taler om. Derfor formidler jeg især historier om komplicerede områder. Det er fx teknologi, bæredygtighed, byggeri, fødevarer, forskning, miljø og CSR (corporate social responsibility).


Jeg har tidligere været ansat som bl.a.: 



I dag bruger jeg først og fremmest mine evner til at hjælpe ansvarlige virksomheder og organisationer med at fortælle deres gode historier via strategisk kommunikation. Jeg definerer "ansvarlig" som kunder og organisationer, hvis produkter og aktiviterer bringer os tættere på FN's verdensmål. Det giver mening for mig - og for kunderne. Klik her for at læse mine kunders vurdering af vores samarbejde.


Ring 61 307 304, hvis du har en virksomhed, en organisation eller en sag, som fortjener at blive mere kendt. 




Venlig hilsen

Marianne A. O. Andersen
Kommunikationsrådgiver, journalist, forfatter & cand. mag.



PS:

Hvorfor står der CSRPR i toppen af siden? Jeg er ved at skifte mit firmanavn fra CSRPR til Marianne Andersen Kommunikation. 

CSR står for corporate social responsibility. PR står for Public Relations. Udtrykket CSR er knopskudt med et mylder af forkortelser som ESG (Environment, Social, Governance), CSDDD/CS3D (Corporate Sustainability Due Diligence Directive), CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) og GRI (Global Reporting Initiative). Klik her for at få endnu flere CSR-forkortelser og gode forklaringer. 


Området omkring PR har også mange navne, fx public affairs, corporate communications, (global) media relations, communications, branding, marketing, content, employee advocacy, pressekontakt og mediekontakt.


Men for nu at gøre det hele lidt nemmere  - også at stave - så vil jeg fremover opkalde firmaet efter mig selv :-).

Det tager bare lidt tid at få det hele rettet til. Tak for tålmodigheden!


Strategisk kommunikation er også logoer
Strategisk kommunikation er også logoer