Cases: Kommunikation og positiv presseomtale giver opmærksomhed

CSR gav presseomtale

i nationale medier


FC Midtjyllands CSR-organisation, FCM Samfund, fortjener fuldt ud den store presseinteresse fra nationale medier, jeg har været med til at skabe. Se fx omtalen i TV2 Nyhederne (15.12.22 kl 21.48), Politiken og Danske Kommuner. Hertil kommer stribevis af omtale i blandt andet Herning Folkeblad, DR og P4 og en TV-serie fra TV2 Midt- og Vestjylland.

CEO Preben Rokkjær i fuld mediekontakt

International mediekontakt


Jeg står for PR og pressekontakt hos den bæredygtige tech-virksomhed Lyras, hvis teknologi sparer 60 til 90 procent energi og 60-80 procent vand i forhold til pasteurisering.


Vores samarbejde har resulteret i en overvældende mediedækning i Danmark. Vi får op til 40 presseomtaler per måned.


I samarbejde med internationale samarbejdspartnere genbruges det danske PR-materiale. På den måde får Lyras også bred omtale i lande som USA, Israel, Tyskland, Sverige og Holland.

Presseomtale i mange lande

Kronikker og debatindlæg


Hvis emnet er komplekst, forklarer en kronik det ofte bedre. Jeg hjælper med at få ord og indhold på plads. 


Se eksempler på kronikker og debatindlæg:


Kronik er også presseomtale
Presseomtale på flere platforme

Nørdet content som storytelling 


Jeg er god til at formidle komplicerede emner, så alle forstår - uden at der bliver talt ned til nogen. Derfor producerer jeg mange artikler og pressehistorier indenfor teknologi, som støtter den grønne udvikling. Det er teknik som greentech, cleantech, forskning, miljø og CSR. Det gør jeg for bl.a. Claviate, DroneSystems, RoboTool og EXHAUSTO.


Artikler er også presseomtale

Kender NGO'er indefra 


Jeg hjælper NGO'er med kommunikation som presse, SoMe og nyhedsbreve. Jeg var desuden redaktør på bogen "Et liv med genbrug - og kantareller" om opstart af Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutikker.


Jeg står fx for  Access2innovations nyhedsbreve website og SoMe.


Læs også min artikel i Altinget om PR for civilsamfund:

Syv gode råd til effektiv NGO-kommunikation

NGO logo
NGO logo
NGO logo

Øje for gode historier


Når jeg kommer udefra, kan jeg se gode historier i virksomheden eller organisationen, I ikke selv ser.


Et eksempel er helsideshistorien i Aarhus Stiftstidende om AI-Claviate. Her møder du Claviates praktikant, Hau-Yi.  Historien om, hvordan hun
fik en stilling med hjem til Taiwan gav firmaet stor ekstra omtale i regionalavisen for Østjylland, hvor mange vindmøllevirksomheder har store afdelinger .


Personlig historie gav flere presseomtaler

Klart budskab, klare resultater


Som kommunikationschef i Økologisk Landsforening skabte jeg vidensdatabasen "10 Gode Grunde til at Vælge Økologi" og mærket "I Love Øko".

Indsatsen var med til at sikre og fastholde danskernes verdensrekord i økologisk forbrug. 

I love øko jakke

Det kræver særlig indsigt at kommunikere ansvarlighed


Ansvarlig aktivitet kræver en særlig form for kommunikation. Det er rådgivere inden for bæredygtig forretningsføring og CSR-ansvarlige hos store danske virksomheder enige om. 


Klik her for at læse vores seneste artikel eller find den på Sustain Report.

Klart logo til presseomtale

Hindrer madspild 


Interessen var stor i både Danmark, Polen og Tyskland for fynske Trivisions teknologi, der nedsætter madspild. Både tyske og polske fagmedier, dansk TV, danske dagligmedier og fagmedier som Landbrugsavisen, Aktuel Elektronik,  Food Supply og Pack Markedet bragte historien.


Trivision fik meget presseomtale

CSR-PR for ALDI


Med min hjælp fik ALDI - inden de besluttede sig for at lukke i Danmark -  god omtale af en række CSR-historier, bl.a. i Dansk Handelsblad, Dagens.dk & FødevareWatch. 

Aldis CSR-kommunikation

Verdensmål trods krise


Flere rådgivningsfirmaer melder om fortsat eller ligefrem øget interesse for verdensmålene på trods af krisen.


Klik her for at læse min seneste artikel eller find den på www.csr.dk.

Verdensmål og presseomtale