FC Midtjyllands CSR-organisation, FCM Samfund, fortjener fuldt ud den store presseinteresse fra nationale medier, jeg har været med til at skabe. Se fx omtalen i TV2 Nyhederne (15.12.22 kl 21.48), Politiken og Danske Kommuner. Hertil kommer stribevis af omtale i blandt andet Herning Folkeblad, DR og P4 og en TV-serie fra TV2 Midt- og Vestjylland.
Jeg står for PR og pressekontakt hos den bæredygtige tech-virksomhed Lyras, hvis teknologi sparer 60 til 90 procent energi og 60-80 procent vand i forhold til pasteurisering.
Vores samarbejde har resulteret i en overvældende mediedækning i Danmark. Vi får op til 40 presseomtaler per måned i Danmark og mange flere internationalt.
I samarbejde med internationale samarbejdspartnere genbruges det danske PR-materiale. På den måde får Lyras også bred omtale i lande som USA, Israel, Tyskland, Sverige og Holland.
Hvis emnet er komplekst, forklarer en kronik det ofte bedre. Jeg hjælper med at få ord og indhold på plads.
Se eksempler på kronikker og debatindlæg:
Jeg er god til at formidle komplicerede emner, så alle forstår - uden at der bliver talt ned til nogen. Derfor producerer jeg mange artikler og pressehistorier indenfor teknologi, som støtter den grønne udvikling. Det er teknik som greentech, cleantech, forskning, miljø og CSR. Det gør jeg for bl.a. Claviate, DroneSystems, RoboTool og EXHAUSTO.
Jeg hjælper NGO'er med kommunikation som presse, SoMe og nyhedsbreve. Jeg var desuden redaktør på bogen "Et liv med genbrug - og kantareller" om opstart af Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutikker.
Jeg står fx for Access2innovations nyhedsbreve website og SoMe.
Læs også min artikel i Altinget om PR for civilsamfund:
Når jeg kommer udefra, kan jeg se gode historier i virksomheden eller organisationen, I ikke selv ser.
Et eksempel er helsideshistorien i Aarhus Stiftstidende om AI-Claviate. Her møder du Claviates praktikant, Hau-Yi. Historien om, hvordan hun fik en stilling med hjem til Taiwan gav firmaet stor ekstra omtale i regionalavisen for Østjylland, hvor mange vindmøllevirksomheder har store afdelinger .
Som kommunikationschef i Økologisk Landsforening skabte jeg vidensdatabasen "10 Gode Grunde til at Vælge Økologi" og mærket "I Love Øko".
Indsatsen var med til at sikre og fastholde danskernes verdensrekord i økologisk forbrug.
Ansvarlig aktivitet kræver en særlig form for kommunikation. Det er rådgivere inden for bæredygtig forretningsføring og CSR-ansvarlige hos store danske virksomheder enige om.
Klik her for at læse vores seneste artikel eller find den på Sustain Report.
Interessen var stor i både Danmark, Polen og Tyskland for fynske Trivisions teknologi, der nedsætter madspild. Både tyske og polske fagmedier, dansk TV, danske dagligmedier og fagmedier som Landbrugsavisen, Aktuel Elektronik, Food Supply og Pack Markedet bragte historien.
Med min hjælp fik ALDI - inden de besluttede sig for at lukke i Danmark - god omtale af en række CSR-historier, bl.a. i Dansk Handelsblad, Dagens.dk & FødevareWatch.
Flere rådgivningsfirmaer melder om fortsat eller ligefrem øget interesse for verdensmålene på trods af krisen.
Klik her for at læse min seneste artikel eller find den på www.csr.dk.
Marianne Andersen Kommunikation & PR
Adresse: Filmbyen 25, 5. sal 8000 Aarhus C, Denmark
Email: ma@marianneandersen.dk
Telefon: +45 61 307 304
CVR: 26619548
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes